- למידה את הקהילה, ומהקהילה, עיצוב מודולות העבודה על פי הצרכים, הקיים, הרצונות, הדינאמיקה והקצב של האנשים והשירותים המרכיבים אותה.
- עבודה מתוך שותפות עם הנערה והכרה שלה ושל עולמה מתוך קירבה, פתיחות, נוכחות בחיי היום יום, יצירת דיאלוג. יצירת ברית של מחויבות ואחריות משותפת.
- הבנת ההתמודדויות של הנערות כתוצר של שיוך חברתי המובנה על ידי הצטלבות שיוכים ( מגדר, גזע, מעמד, אתניות, לאומיות, נכות, העדפה מינית). ההקשר כגורם מרכזי בהבנת החסמים ואפשרויות הפעולה. שלא כקטגוריה היוצרת אבחנה ומפרידה בין דברים, הבנה מתוך הקשר מחברת ויוצרת רציפות בין דברים.
- סביבה פיזית כגורם מעצב יחסי עזרה ונגישות. אסתטיקה סביבתי, מספרה.
- החצר היא מרחב הקיים פיזית בתוך הקהילה. " כתובת קבועה בקהילה". מענה רציף, המשכי וקבוע על פני שנים. יוצר קשר "אחר" מקשר פונקציונאלי מקוטע ומרוחק של השירותים הממוסדים.
- עבודה רב תרבותית: התיחסות לגיל, לאום, מעמד ואתניות. מכנה משותף: מגדר, אשר מכיל שוני ורב גוניות: גיל 13-25, לאום: ערבים ויהודים, אתניות: עולים מברהמ לשעבר, אתיופיה, וישראלים ותיקים.
- עבודה בתוך מרחב נשי
- נקודת המוצא לכל פעולה ומערכת פעולה היא: בחירה. השעיית שיפוטיות, תהליך קבלה ללא מיון וקטלוג, פניה לעזרה- על פי בחירה, הנערה במרכז- יוזמת, מומחיות לחייה, בעלת ידע, הנערה מסמנת את מוקדי הפעולה על פי נקודת מבטה.
- קשר משמעותי- קשר אמפאטי, מתמשך, קרוב. הנערה כבעלת ערך עבור הזולת.
- הנערה כאדם שלם- לא מוגדרת רק על ידי המצוקות והקשיים. כל תחום חיים רלוונטי לפעולה משותפת. ראיה הוליסטית.
- העצמה- 1. היחסים מוגדרים תוך כדי הנכחת הסובייקטיביות של הנערות ושל הצוות תוך כדי דאלוג. 2. הדיאלוג מתקיים בעיצוב ההתנהלות במקום והפעילויות המתקיימות בו, חלוקת משאבים- נקבעת על פי צרכים, השמעת קול בהובלת התהליך האישי. 3. ייצוג אל מול בעלי כוח בקהילה ובחברה בכלל- סנגור, ותיווך אקטיבי.
- יצירת קהילה בתוך קהילה. מקום משלהן- שייכות, המשכיות, קשר, יכולת להתנגד לדיכוי, אפליה ופיקוח חברתי.
- הרחבת תפקיד העובד הסוציאלי- עובד סוציאלי כפרסונה עצמאית בעלת יכולת פעולה נרחבת, גמישה, נגישה, קרובה, בגובה העיניים, מידת שקיפות גבוהה, שותפה. בעלת ידע אך לא מומחית מאבחנת ואחראית בלעדית על קבלת ההחלטות וביצוען. מחויבת, מייצגת את האינטרסים של הנערה כפי שהוגדרו על ידי הנערה. משתמשת בכוח המקצועי שלה להעצים את הנערה, ולדאוג שזכויותיה יושגו בצורה המירבית.
- שירות לשירותים- הפיכת השירותים לאפקטיביים ורלוונטיים עבור הנערות ומשפחותיהן. ליווי אקטיבי ואינטנסיבי, איסוף ידע, הנגשה, השתתפות במוקדי קבלת החלטות, הרחבת המשאבים, לקיחת אחריות ומחויבות לתהליך.
- עבודה בשלושה מעגלים: אישי, משפחתי, קהילתי- אנשי מקצוע, אנשי מפתח בקהילה, אנשי עסקים, שירותים ציבוריים, נבחרי ציבור- לשינויי מדיניות.